Følgere

VELKOMMEN

Håper du som er innom finner glede og inspirasjon i det jeg lager.

søndag 5. februar 2012

Tutorial - liten kommode

Er det noe vi scrappere har bruk for, så er det noe å oppbevare småting i.
Jeg har tidligere lagd meg "kommoder" av fyrstikkesker, men det er ikke alltid de er store nok.
Nå har jeg lagd en som det er litt større skuffer i og de er kuttet ut med Silhouett maskina mi.
Da jeg holdt på å lime sammen dette fant jeg ut at jeg kunne jo ta noen bilder underveis og da ble det denne tutorialen av det, selv om jeg ikke fikk med bilder helt fra start.
 
 
Hele kommoden måler 10 3/4" x 5 3/4" x 2 5/8".
Mine esker er kuttet ut i tegnepapir med Silhouettmaskin, brettet og limt sammen.
Nå tar jeg ikke med mål i tutorialen, da det kommer helt an på hvilke esker dere vil bruke.
Tenkte mest på å vise hvordan denne bygges opp.

 Her er eskene limt sammen. Jeg har 30 stk.
Du kan selvfølgelig bruke ferdige esker/fyrstikkesker. Det finnes vel også dies til slike esker.
Antallet esker bestemmer du også selv.

 Eskene limer jeg på litt stiv kartong og har kartong mellom lagene av esker også. 
Da blir den stødigere og tåler litt mer innhold :)

Her er alle eskene limt sammen og med kartong på toppen.
 Limer også kartong på sidene.

 Kutter til noen biter mønsterark.
De på sidene litt lengre enn høyden på kommoden, for å dekke over hjørnene.

 Lim på papiret på sidene først. slik som på bildet.

 Så limes ett papir på toppen og ett under kommoden

 For å gjøre det lettere å trekke ut skuffene når kommoden står i hylla, har jeg stanset ut tag's med Sizzix dies i kartong. En til hver skuff. Disse blir limt under skuffen, slik at bare den øverste biten stikker fram.

 Her er alt limt på og skuffene er på plass.

Ettersom jeg skal ha denne på en hylle har jeg ikke pyntet den.
Men det kan du gjøre om du skal ha den framme og mer synlig.
På fronten av skuffene kan det også skrives hva som er nedi.

Håper dette var til inspirasjon og at noen vil lage sin egen lille kommode.

9 kommentarer:

Gitte sa...

Sikke en skøn kommode du har fået lavet. Super god ide at lave den lidt større end en almindelig tændstikæske. Tak for tutten

Waouw hvor er de juleLO's bare smukke. Super hyggelige billeder fra jeres jul.:)
Du må ha' en dejlig aften
Klem Gitte

Bettina L. sa...

Så flott tutorial du har laget Bodil. Skal si du er kreativ og står på;) Hadde nok ikke vært dumt med en sånn, men jeg tror den er for stor til pulten min;) Ha en flott kveld. Klem

Aquarell sa...

Denne var kjempeflott, og så smart!
Du finner så mange kreative løsninger på ting. :)

Anonym sa...

Så genialt og flott :)
Du er så kreativ :)
Klem Lill

Gro sa...

For en kjempeide. Smart med papir mellom lagene for å stabilisere. Og utrolig artig at du har brukt så mange forskjellige farger på skuffene. Me like...

Klem :o)

oheidia sa...

Du er jammen smart! Kjempefargerik og flott oppbevaring dette. Men masse jobb også!

Lenas kort sa...

Lekker fargeri komode :-) Perfekt for ting som skal farge sorteres ;-) Tenker knapper eller perler.Takk for innspirasjonen :-)Ha en flott uke :-)
PS:Lekker lo og nydelig kort i forje innlegg :-)

bestevenn sa...

Så fin kommode du har laget. Flott med oppbevaring. Og gratulerer med det fine kortet ditt. Lo'en din var morsom.

Anne Gro sa...

Gosj...dette var imponerende! Også så kjekt med ekstra oppbevaring:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails