Følgere

VELKOMMEN

Håper du som er innom finner glede og inspirasjon i det jeg lager.

onsdag 9. februar 2011

Tutorial - "reol" til tusjer

Jeg vet ikke om det er noen interesse av dette, men jeg har nå lagd en tutorial likevel :)
Mange savner en oppbevaring som gir god oversikt over farger på sine tusjer.
Min løsning ble denne "reolen" til mine Touch Marker tusjer.
Egner seg vel best til hjemmebruk :)

                                                           Oversiktelig, ikke sant :)

           Trinn 1:  Fyll en skoeske med tomme hermetikk og/eller pringlesbokser
                                         (som deles til samme str som   hermetikkboksene).
                                          Esken jeg har brukt er ca. 31x31x11,5 cm.

        Trinn 2: Sett på lokket og trykk det litt ned, slik at det blir merker etter boksene på innsiden av lokket.
                      Tegn deretter opp og skjær ut sirkler litt mindre enn markeringene.

                                                    Trinn 3: Sett på lokket og lim det fast.

Trinn 4: Her har jeg glemt å ta et bilde, men det jeg har gjort er :) Kutt papir i str 9" x 4 1/2", preg en  kant 1/4" ned på langsiden og klipp hakk på den smale kanten. Lim sammen til en sylinder som passer inn i boksen og sett de inn, en i hver boks. Brett den klipte kanten utover og lim den til lokket.
       Trinn 5: Rundt hele esken har jeg kledd med dobbeltsidig tape og hvite tynne kartongark,
                                          slik at det hele  henger godt sammen.    

 Trinn 6: Oppå lokket har jeg "duttet" på med masse relieffpasta (det samme som gesso, tror jeg).
                       Så mye at det dekker papiret rundt hvert hull. Kan også males :)

Trinn 7: Da er det bare pynting igjen. Jeg har pyntet på 3 sider med mønsterark og bånd.
Da esken er litt større enn mønsterarkene , har jeg lagd "hjørner" av ensfarget papir og stanset ut bord med MS puncher.
Så er det bare å sette esken på høykant, sortere og putte på plass tusjene.
Lykke til og gi gjerne et lite vink om du lager en "reol" så kan jeg komme å se :)

23 kommentarer:

May Britt sa...

Helt utrolig flott, for en idè, nå ble jeg kjempe imponert:)
Denne tutirialen skal jeg jammen kikke enda litt nermere på.

tusen takk klem maya

Silje sa...

Wow, så lekker! Takk for at du delte den! :D

Ha en fin kveld!

Maggie sa...

Så flott oppbevaringsreol du har laget til dine tusjer! Dette var jo riktig smart.

Lille`s hule sa...

Stiiiiili :)

-Sanna- sa...

Det er det jeg sier, Bodil. Du er et oppkomme med idéer ! Fantastisk flink er du !
Go'natt....

❤ Kaia sa...

Knallbra!!
Klem fra Kaia

Gro sa...

Kjempeflott ide :o)

Wenche sa...

Wow!!!! Så lekker oppbevaring, Bodil!!! Ideen er jo helt super og en flott tutorial også. Giiid jeg hadde tusjer, men kjenner jo noen som har og da er jo dette en super gave!!!
Klemmer, Wenche :0)

lissy-hanne sa...

Hvor er det en god ide, tak for duviser ideen.
klem

Hege sa...

Du Bodil, du Bodil.. du slutter aldri å overraske med nye gode ideer. Denne ble rålekker og så praktisk:)
Ønsker deg en fortsatt fin uke.
Klem:)

Berit sa...

Så flott den ble!! Super oppbevaring til tusjene:)
Tusen takk for at du deler:)
-klem-

Heidi sa...

Så kjempefin og smart! Tusjene har vel egentlig best av å ligge. Mine står i pennestativ, men dette var oversiktlig og flott.

Gunn`s Kort sa...

En god ide og så fint det ble! Flink du! Klem:)

Mea sa...

Kjempe flott! :) Veldig gøy at du laget en tutorial. Det syntes jeg er kjempe snilt av deg! :D

Ha en fin dag.

Gro sa...

Det var jo en kjempeflott ide, og så fint at du deler med oss! Jeg har vært lenger ned på siden og tittet også, og den dagboka di er jo helt super! Gjør du virkelig dette hver dag? Så flink du er, sidene er virkelig flotte!

Knerten sa...

Fantastisk flott, Bodil, jammen er du kreativ ! Dette er jo gjenbruk på toppnivå; veldig bra :-)
Hadde jeg hatt et sted å sette et slikt stativ, ville jeg gjerne ha lagd en jeg også, ja..
Takk for at du deler :-)

Tesa/Therese sa...

Kanonläckert.
Tack för dina ord hos mig och att du gillade blommorna:)
Kram TEsa

Anonym sa...

Utrolig smart løsning til tusjene dine:)
Du er så oppfinnsom!
Klem Lill

Gry-Heidi sa...

Helt genialt !!

Klem :o)

Pinklady 68 sa...

Wow, for en jobb! Og en super ide Bodil!
Ble kjempefint!! Takk for at du deler:-)

Ha en riktig god helg! Klem Laila.

Lakrisstang sa...

Kjempestilig!!!!!!!!!!!!
Tusen takk for at du deler <3

Tror nok jeg må prøve meg på noe liknende, gitt! :)
Flott oppskrift!
Bente

Mona`s Bittelille Scrappekrok sa...

Genialt!!! Min toalettrull hylle er litt i minste laget, så jeg må kanskje prøve med på denne. Så nå er det bare å starte innkjøp av Pringles, hehe. Klem...Mona

Madelen sa...

Stilig, nå skal jeg lage noe lignende! Dette var smart! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails