Følgere

VELKOMMEN

Håper du som er innom finner glede og inspirasjon i det jeg lager.

onsdag 8. september 2010

VUGGE - TUTORIAL

Har du lyst til å lage din egen lille vugge? Her er oppskriften min :)

Ensfarget kartong dobbeltsidig mønsterark. Pynt etter eget ønske :)








Den hvite delen er bare malen med målene jeg bruker. Hele stykket måler 5" x 4 1/4" . Preg 1 1/4" inn på hver side. Stans ut med MS puncher.





Kutt til en bit av mønsterarket 6" x 4 1/4". Preg 7/8" inn på alle fire sidene. Klipp hakk som vist på malen.








Lag sirkler til gavler. Ensfarget: stanset ut med Spellbinders-petite scalloped circles large. De to største. En av hver.
Mønstret: Spellbinders- petite scalloped circles small. De to største. To av hver.

Jeg har i ettertid begynt å bruke 3 lag av de største sirklene, for å gjøre vuggen stødigere.








Sengen limes sammen, brett flikene til baksiden. Limes deretter bammen med "grinden".
Sirklene limes sammen. Sett en strek med blyant ca 1" inn på den siden som blir inn mot sengen. Da blir det lettere å se hvor du skal lime bunnen.











Her er den limt sammen.














Dyne: ensfarget 5" x 3 1/2"  -brettes.
4 paneler 2 1/4" x 3 1/4"

Pute: 2 biter  2" x 1 1/4"







Rund av alle hjørner og lim sammen.
Til puten bruker jeg 3D-puter. Ca 30cm smal blonde, tre i en bomullstråd og rynk og knytt sammen. Legg blonden rundt 3D-putene og lim sammen.











Skriv eller stemple en tekst og lim i bunnen.
Fest en charms på gavlen.
Puta ligger bare løst i vuggen.
Pynt kortet etter eget ønske.
Gratulerer-stempel på fotenden og navnet på barnet på hodeenden.









Skrivefelt inni kortet. Her kan det  også stemples tekst.









Da er vuggen ferdig. Håper du har lyst til å prøve :)
Håper dette ble forståelig men er det noe du lurer på, så bare spør.
LYKKE TIL :)

 HER kan du se en rosa vugge.

21 kommentarer:

Lenas kort sa...

Så flott tutorial :-) Denne vuggen er bare så søt :-) Takk for att du deler den med oss :-) Ha en flott dag :-)

Pinklady 68 sa...

Er bare så NYDELIG denne vuggen også Bodil! Takk for tutorial! Følger seg inn i rekken av hva som skal lages ja:-)

Ha en fin og kreativ onsdag!
Klem Laila.

bestevenn sa...

KJempeflott. Tusen takk. Tror nok at jeg vil prøve meg på denne, ja. Kjempesøt.

lissy-hanne sa...

wauuo igen en flot vugge.

Knerten sa...

Så flott; dette må jeg prøve; har et vennepar som venter en stor julegave :-)

Mona sa...

Kjempe flott! Så snilt av deg å dele oppskriften med oss!

Connie sa...

Kjempe lekker vugge.
Tusen takk for at du deler.
Må nok prøve meg på en jeg også-

Ha en fin dag

Guro sa...

Denne var aldeles nydelig Bodil! Og for en god tutorial du har laget, tusen takk for at du deler den :-) Legger den i sidebaren min om det er ok?
Ta en titt innom Scrappekammeret i dag, vi har noe til deg ;-)
Klem Guro

Randi Th. sa...

Denne var jo bare utrolig flott! Og den tutorialen du har laget super!

Ha en flott dag!

-klem-

Hege sa...

Så fin vugge!!! Kjempesnilt at du vil dele med oss!
Jeg kom faktisk innom bloggen din for å gratulere med seieren i Scrappekammeret, men fant så mye fint at jeg veldig gjerne kommer igjen. Dermed legger jeg meg til som følger..

Ha en fin kveld!

Klem Hege

mettepip sa...

Så lekker Bodil! Og tusen takk for tutorial - denne må jeg prøve meg på!
klem fra
Mette

mettepip sa...

Så lekker Bodil! Og tusen takk for tutorial - denne må jeg prøve meg på!
klem fra
Mette

Ellinore sa...

Flott vugge.....den var jo bare så søt.....nydelig pyntet.
Kjempesnilt at du vil dele;)må nok prøve meg på en sånn.
Klem.

Berit sa...

Nydelig vugge! Den må jeg prøve å lage en gang:) Tusen takk for at du deler:)

Sissel sa...

Tusen takk for kjempefin oppskrift og for at du vil dele, dersom tiden strekker til skal jeg prøve å lage vogga di i helga.

Klem Sissel

Bettina L. sa...

Nydelig vugge. Må nok gå til innkjøp av disse spellbindersene så jeg kan få prøvd meg på denne:)

Nancy sa...

Kjempe søt:O) Tusen takk for flott tutorial:O)

Klem, Nancy;O)

snødronningen sa...

kjempe flott vogge,denne må jeg lage,og flott blogg du har.klem hege

Anonym sa...

veldig interessant, takk

Marika sa...

Aivan loistava ohje!

Jeanette Cecilie sa...

Ja jeg måtte jo prøve meg på denne også, og her kan du se min vugge :)
Tusen takk for at du deler :D

http://jeanieslilleverden.blogspot.com/2011/03/en-bla-babyvugge.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails